Charles Dickens, Waterstones & West End

Inmiddels was het alweer dinsdag en ik begon langzaam mijn draai te vinden in de stad. Op het programma van deze dag stonden het Charles Dickens museum, Waterstones en West End!

Oliver Twist is een van mijn favoriete verhalen, een bezoek aan het Charles Dickens museum stond daarmee dan ook aardig hoog op mijn verlanglijstje tijdens deze vakantie. Hiervoor moesten we wel naar een uithoek van Londen en dat was te merken, want het museum was bij de Londenaren redelijk onbekend. Het duurde dan ook even voordat we op de plaats van bestemming waren, maar uiteindelijk was het wel de moeite waard. Net als in Bath was ook dit weer een goed opgezet museum met duidelijke informatie. Daarnaast kwamen we net als in het Jane Austen Center een bundel tegen met de meest bekende verhalen. Ook hier trok ik weer mijn portemonnee met die mooie Britse ponden erin open, wel met in mijn achterhoofd dat dit de laatste grote aankoop zou zijn, het moest immers ook allemaal in de koffer meegesleept worden.

We maakten het reisje naar dit museum overigens niet per metro, maar per bus. Dit ging wel stukken langzamer, maar zo kregen we wel veel meer mee van het Londense leven.

Na het museum gingen we weer terug richting het centrum om daar wat rond te lopen. We bezochten onder andere Londens grootste boekenwinkel Waterstones, waar je als echte boekenwurm gerust een paar uurtjes rond kunt lopen. Het viel me op dat de kaften van de Engelse boeken stiekem veel mooier zijn dan van een gemiddeld Nederlands boek. Uiteindelijk liep ik de deur uit met het boek Penelope, dat ik momenteel elke keer in de bus lees.

’s Avonds aten we bij ‘Giraffe’, een keten die we al wel vaker tegen waren gekomen in de stad.

Blog3

Daarna was het tijd voor een van de hoogtepunten van onze reis: Once! Een musical die in Nederland niet draait, dus we waren erg benieuwd. De happening vond plaats in het prachtige oude Phoenix theater en de avond vol Ierse muziek, geweldige stemmen, heerlijke humor en ontroerend toneelspel vloog voorbij. Mocht de musical uiteindelijk ook in Nederland op de planken komen, dan ga ik zeker kijken!

Eenmaal terug in de hotelkamer kregen we goed nieuws. It’s a baby boy! De hotellichten waren blauw en de – toen nog naamloze – zoon van Kate en William werd hartelijk door de Londenaren ontvangen. Het is maar goed dat het mannetje nog niet weet welke taak er op zijn kleine schoudertjes rust…

Day 1: Iets met Londen, vliegangst & hitte
Day 2: Jane Austen, Victoria Lane & Roman baths
Day 4: Tower of London, Green Park & Harry Potter Walking Tour
Day 5: Primark, Oxford & Ben’s Cookies
Day 6: Harry Potter Warner Bros Studio’s, Sherlock Holmes & Italianen
Day 7: Wisseling van de wacht, Buckingham Palace & M&M Store
Day 8: Natural History Museum, Nero & Londenliefde
Londen tips, what to visit & what’s next?

Advertenties

10 reacties op ‘Charles Dickens, Waterstones & West End

1. Ik moet bekennen dat ik nog nooit iets heb gelezen van Charles Dickens… :$
    Jaaaa, die Waterstones… Daar ben ik ook wel een tijdje bezig geweest. Uiteindelijk heb ik er The Hobbit en The Lord of the Rings gekocht. Ik vind ook vaak de kaften van Engelse boeken veel mooier!
    Leuk ook dat jullie in Londen waren toen George geboren werd.